Właśnie dlatego ćwiczenia na siłowni lub w klubie fitness stały się elementem codzienności wielu z nas. To sposób na zachowanie formy, ale też ukojenie stresu i skołatanych nerwów. Kluby fitness to wciąż bardzo pożądany biznes. Jak założyć klub fitness? Franczyza, a może budowanie od zera własnej marki? Jakie powinny być wymiary sali fitness? Oto kilka praktycznych porad!
Zdrowy tryb życia od lat jest gorącym hasłem. Sprawność fizyczna i zdrowy wygląd to we współczesnym świecie niesamowicie istotne kwestie, które wpływają na wiele ważnych aspektów naszej codzienności. Jeśli nie jest Ci obcy zdrowy tryb życia, biznes, jakim jest klub fitness, jest właśnie dla Ciebie! Podejmując decyzję o otwarciu klubu fitness, kluczowe jest wykonanie researchu. Może od niego zależeć sukces naszego biznesu. Warto zwrócić uwagę na liczbę mieszkańców miejscowości, w której chcemy otworzyć nasz klub fitness, a także zweryfikowanie liczebności populacji w danym miejscu, a także w najbliższej okolicy (w obrębie dojazdu ok. kwadransa). Dopiero na następnym etapie możemy układać nasz biznesplan. Siłownia, fitness i inne miejsca, których przeznaczeniem jest umożliwienie odbywania regularnych treningów, to działalność wymagająca iście strategicznego planowania. Dobry plan to podstawa!
Bardzo istotnym elementem jest wybór lokalu, w którym będą ćwiczyć Twoi potencjalni klienci. Możesz oczywiście spróbować zakupić lokal na własność, ale koszt tego przedsięwzięcia zwykle jest horrendalny. Zostaje zatem wybór pomieszczenia pod najem. Ważne jest podpisanie korzystnej umowy. Taka umowa powinna być sporządzona w formie pisemnej. Należy zawrzeć tam takie informacje, jak czas trwania najmu (czas określony czy nieokreślony), datę jego rozpoczęcia, a także dokładną wysokość czynszu.
Jak powinny być wymiary sali fitness? Metraż może być różny. Wymiary sali fitness zawsze są uzależnione od tego, jaki dokładnie klub chcemy otworzyć, jakie przewidujemy wyposażenie fitness klubu itp. Szukając lokalu, zawsze trzeba pamiętać, że sala fitness to nie wszystko. Pamiętaj, że w swoim klubie musisz wydzielić miejsca, w którym będą prowadzone treningi, ale też szatnie, poczekalnie czy też wszystkie pomieszczenia sanitarno-higieniczne dla osób trenujących oraz pracowników klubu.
Odpowiednie wyposażenie klubu fitness jest kluczowe. Robiąc research, trzeba wziąć pod uwagę, jaki sprzęt do ćwiczeń powinien znaleźć się w dobrym klubie fitness (kopalnią wiedzy na ten temat są opinie klientów na stronach klubów fitness – warto poświęcić trochę czasu na ich dokładne sprawdzenie!). Podstawowe wyposażenie klubu fitness to bieżnie magnetyczne, stacjonarne rowery, orbitreki i stepery z możliwością regulowania wysokości. W każdym fitness klubie powinny znaleźć się także drobniejsze narzędzia i sprzęty do modelowania mięśni, np. hantle, kettlebelle czy talerze. Co jeszcze może składać się na wyposażenie klubu fitness? Dla fanów nieco spokojniejszych ćwiczeń idealne będą dmuchane piłki gimnastyczne. Lubią je przede wszystkim młode mamy i kobiety w ciąży. Nie zapominajmy też o matach do ćwiczeń. Warto pamiętać, że im więcej różnorodnych sprzętów, tym szersza będzie oferta naszego klubu, a co za tym idzie – dotrzemy do większej liczby klientów. Odpowiednie wyposażenie klubu fitness i zaangażowany trener fitness zawsze są w cenie!
Zastanawiając się, jak otworzyć klub fitness, nie zapominaj, że bardzo ważnym aspektem każdego biznesu jest dobór odpowiedniego, wykwalifikowanego personelu. W zależności od tego, co będziemy chcieli zaproponować naszym potencjalnym klientom, takich pracowników powinniśmy szukać do współpracy. Wysoko wykształcona załoga może prowadzić np. zajęcia rehabilitacyjne, różnego rodzaju masaże czy zajęcia aerobik. Trener fitness musi być kompetentny, ale know-how to nie wszystko. Dobierając personel, należy zwrócić uwagę także na tzw. umiejętności miękkie: uprzejmość, schludny wygląd i otwarte podejście do klienta. Dobry trener fitness powinien umieć udzielić fachowych porad i po prostu dać się lubić! Nasz klub fitness też musi dać się lubić, dlatego musimy jeszcze pomyśleć o najważniejszym aspekcie każdego niemal biznesu, czyli o odpowiedniej promocji. To często największe wyzwanie dla właścicieli nowych klubów. Pewne rzeczy można zrobić samemu, jeśli jednak liczymy na wymierne efekty, musimy poszukać odpowiedniego wsparcia marketingowego. Tak, to kosztuje, ale są też rozwiązania pośrednie. Klub fitness franczyza – oto jedno z takich rozwiązań.
Franczyza MEON EMS to propozycja dla osób, które czują, że klub fitness to ich droga, a przy tym chcą skorzystać ze wsparcia i pomysłu opartego o innowację. Trening EMS wykorzystuje oprócz samych ćwiczeń – elektrostymulację mięśni. Metoda EMS przeżywa obecnie apogeum popularności w krajach Europy Zachodniej. W Polsce również jest o niej coraz głośniej. To fitness na miarę naszych czasów. Chcesz założyć klub fitness? Postaw na franczyzę MEON EMS. Proponujemy partnerski układ i wymierne korzyści przy niskim progu wejścia. Nie obciążamy naszych franczyzobiorców ogromnymi kosztami, dając im się rozwijać. Wspólnie budujemy nowoczesny biznes, który działa. Nie potrzebujesz ogromnego lokalu, dzięki czemu dodatkowo obniżasz koszty prowadzenia biznesu. Zapraszamy do sprawdzenia szczegółów naszej oferty franczyzowej!
Zastanawiając się, jak otworzyć klub fitness, z pewnością tworzysz sobie w głowie, a później już profesjonalnie pewien biznesplan. Niestety nawet najlepsze przygotowanie do biznesu nie gwarantuje sukcesu, dlatego doskonałym rozwiązaniem jest franczyza. W przypadku MEON EMS zyskujesz niski próg wejścia oraz pomoc na różnych polach. Przede wszystkim korzystasz ze znanej już marki, a to znacznie ułatwia znalezienie klientów. Otrzymasz dostęp do zaplecza marketingowego, na przykład ulotek, a także gotową stronę internetową. Zyskasz również wsparcie administracyjne – to między innymi narzędzia do prowadzenia dokumentacji, kwestionariusze osobowe dla nowych klientów czy regulamin współpracy. Wymiary sali fitness nie muszą być ogromne, wyposażenie klubu fitness pomożemy Ci dobrać i co ważne, nie potrzebujesz dużego wkładu własnego, żeby otworzyć biznes. Skorzystanie ze znanej marki to gwarancja, że firma przyniesie mnóstwo satysfakcji, a przede wszystkim zysków.